Is de Nederlandse markt te klein geworden voor de ambities die je met je bedrijf hebt? Dan is het een logische stap om je ook op de Duitse markt te richten. Duitsland biedt volop nieuwe kansen, maar je moet weten hoe je deze kansen moet pakken. In dit artikel laten we je zien wat een succesvolle strategie is om te zorgen dat je de tientallen miljoenen potentiële klanten in Duitsland aanspreekt.
Laat de specialisten het werk voor je doen
Misschien spreek je zelf een paar woordjes Duits, of denk je dat je met het Engels ook een groot publiek kunt bereiken. Beide overwegingen kunnen wellicht werken, maar we raden je toch af om dit te doen. Je wilt namelijk gaan voor optimaal succes en dat bereik je enkel door talent voor je aan het werk te zetten. We adviseren daarom om de expansie van je bedrijf naar Duitsland over te laten aan een directeur Duitsland die je voor dit avontuur hebt / moet aannemen. Zorg er altijd voor dat dit iemand is die Duitsland als zijn of haar broekzak kent. Het beste is daarom om iemand aan te nemen die zelf oorspronkelijk Duits is. Deze persoon kent het land als geen ander, spreekt de taal van je nieuwe doelgroep en weet hoe de hazen lopen bij onze oosterburen. De beste manier om talent te vinden, is niet door zelf op zoek te gaan, maar door gelijk een recruiter in te schakelen.
Laat een recruiter de toptalenten voor je vinden
Talent is schaars en daarom kun je heel veel tijd spenderen aan het vinden van de juiste mensen voor je nieuwe avontuur. Vandaar dat het beter is om ook deze taak uit handen te geven en wel aan een professioneel recruitmentbureau Duitsland. Een goed recruitmentbureau beschikt over een groot netwerk waardoor je gericht kunt zoeken naar toptalenten. Dat is belangrijk want als het team dat je expansie moet leiden niet zeer bedreven is, is de kans van slagen ook veel kleiner. Een recruiter weet waar hij op moet letten om de beste mensen te vinden. Je profiteert van hun grote netwerk en vele jaren aan ervaring. Zorg er daarom ook voor dat je een goed profiel samenstelt van de persoon die je zoekt. Ga daarbij uit van alle mogelijke pluspunten, een droomkandidaat hoeft niet daadwerkelijk te bestaan, maar je mag de lat gerust hoog leggen. Het is aan je recruiter om te kijken wie vervolgens het beste bij dit profiel past.
Topkandidaat gevonden; wat nu?
Is het de recruiter gelukt om een topkandidaat voor jouw bedrijf te vinden? Dan kun je deze persoon een contract aanbieden. Op het moment dat je werknemer getekend heeft, betaal je de recruiter een vergoeding. Vervolgens kun je met je nieuwe mensen gaan werken aan de taak die je jezelf opgelegd hebt. Je zult zien dat je met een goed team heel mooie resultaten kunt bereiken. We wensen je daarom veel succes met dit mooie avontuur.